17 nov 2014

IOGA A LES ESCOLES

El dia 2 de setembre vaig tenir l’oportunitat de donar un seminari de ioga a L'Escola Pública Idelfons Cerdà; web de l'Escola
Aquest seminari anava dirigit als professors. Que podem fer pels nostres alumnes?
L’ensenyament sempre ha utilitzat matèries per formar als alumnes intel·lectualment però no ens ha donat matèries per desenvolupar-nos emocionalment, a coneix-se’ns a escoltar-nos.
Si aprenem a treballar les emocions ens ajudarà a tenir una bona autoestima ja que descobrirem i coneixerem el nostre potencial intern.
El ioga ens ajudarà a poder donar una educació holística. La finalitat es aconseguir que els nens des de ben petits creixin amb uns bons fonaments a on l’equilibri, l’harmonia, la confiança i l’autoestima siguin els seus pilars.
Al llarg del seminari vàrem practicar alguns exercicis de ioga per poder fer els primers cinc minuts de classe. D'aquesta manera ens preparem per assimilar be els nous conceptes que el mestre ens a de donar.
Sempre abans hem de veure com estan els nens i saber si farem una asana (postura), una tècnica de respiració (pranayama), de relax o de concentració.

Hem de pensar que el ioga ens desperta la consciència corporal i això ens calma la ment i la predisposa per aprendre.
Dono les gràcies als professors de l’Escola Pública Idelfons Cerdà de Centelles per l’interés demostrat i la inquietud cap als seus alumnes per donar-los una formació més holística.

“Educar significa que tot allò que està amagat dintre nostre ha de sortir a la llum”

Osho